آشنایی با سنگ عقیق سلیمانی

جمعه 11 اسفند 1396
9:06
مهردادصفا

نام دیگر: عقیق بابا قوری، عقیق یراقدار

طبیعت واقعی این سنگ از گروه عقیق هاست، اما از خانواده کوارتزها هم به حساب می آید. عقیق یراقدار در برزیل، اروگوئه، چین و هند یافت می شود (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 117). عقیق یمانی (Yemen agate) گران ترین و زیباترین نوع عقیق است که در کشور یمن بدست می آید و به رنگ های شیری، کبود، زرد، نارنجی، کرم قهوه ای، جزع، سیاه و انواع رنگ قرمز یافت می شود. نوع سبز بهسازی نشده آن بسیار با ارزش است. این گوهر بسیار مورد استفاده مسلمانان بویژه ایرانیان می باشد (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90).

این سنگ رنگین بندهای سر را تجدید می کند و برای آلرژی ها، رنگ پریدگی و چهره نا خوش بسیار مؤثر است. عقیق یراقدار حس بویایی، کیسه صفرا، مثانه و کلیه ها را تقویت و سیستم ایمنی بدن را فعال می کند. به ما نیرو و شادی زندگی می دهد (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 117). بطور کلی سنگ عقیق برای درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه بسیار مهم است (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90).

ارتعاشات این سنگ متصل به زمین است و ما را به طبیعت نزدیک تر و بر پاهایمان استوارتر می کند.عقیق یراقدار از وحشت و احساس ضعف و سستی می کاهد و به ما نیرو می دهد (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 117). از دیر بازقبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آن را از خود دور نمی کرده اند. عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کارها بسیار مفید است. همچنین عقیق برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار مؤثر است (خواص اسرار آمیز سنگ ها، محمد موسوی، ص 25). سنگ عقیق یا سنگ "عزّت نفس" برای تقویت حس احترام به نفس و احترام قائل شدن برای خویشتن بکار می رود. عقیق، عشق و علاقه را میان والدین و فرزندان تقویت کرده و باعث دور شدن احساسات منفی همچون حسادت، ترس و خشم می شود (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90).

استفاده از گوهرها در چاکراهای ویژه باعث می شود که سطح بیشتری از انرژی مفید و طبیعی سنگ وارد بدن شده و اگر گوهر سنگ در چاکرای مربوطه قرار گیرد، تأثیر و کارایی مطلوب تر و مشهودتری خواهد داشت. عقیق یراقدار برای اولین چاکرا (ریشه) استفاده می شود (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 117).

عقیق سلیمانی را یک بار در هفته در آب جاری تخلیه و در صورت امکان در نور خورشید قرار دهید تا شارژ شود (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 117).

( نقل از سایت تک جواهر )



[ بازدید : 131 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دستگاه سنگبری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]